Plivajući Zamajac

Naročitu paznju treba obratiti na kvačila koja imaju ugrađen plivajući zamajac.

Plivajući zamajac kao sastavni deo kvačila, koji je zamenio klasični zamajac, počeo je da se ugrađuje u vozila pre 15-tak godina, a danas je sastavni deo većine savremenih vozila.

Kako je napredovao razvoj motora, povećana snaga, znatno veći obrtni moment, veći brojevi obrtaja i dr. Tako se i pojavio plivajući zamajac.
Plivajući zamajac ima ulogu da ublaži, udarce prilikom kretanja, prilikom usporavanja i promena brzina, te na taj način zaštiti menjač od prekomernog naprezanja i ostećenja.

Plivajući zamajac

Plivajući zamajac

Nikako ne terba zanemariti ovu ulogu plivajućeg zamajca, prilikom popravke i zamene kvačila.

Neki majstori zagovaraju teoriju  da se umesto plivajućeg, ugradi običan zamajac od sličnog modela, ili nov običan koji “menja” plivajući.

Plivajući zamajac zamenjen standardnim, dovodi do oštećenja menjača, često i do oštećenja motora.

Mada je plivajući zamajac skuplji od običnog, navedenu prepravku nikako ne treba  da prihvatite.
Plivajući zamajac traje od 150.000 km do 200.000km pa i vise ako je vozilo pažljivo korišćeno. Cena mu je od 200€ do 500€ zavisno od marke i modela vozila. S’ obzirom na dug vek trajanja  to nije prevelika investicija.
Odgovor se može dati i pitanjem, da li je skuplji menjač ili zamajac?
Na svim vozilima gde je ugrađen plivajući zamajac, menjač je tako izrađen, da podnosi manje udarce i trenutna naprezanja, (oštar start, nagla promena brzina, silovito kočenje motorom i dr.), tako da mu nikako ne bi odgovaralo klasično kvačilo.

Važna napomena: Posle ugradnje zamenskog zamajaca, umesto plivajućeg, mogu da se smanje performanse vozila. Naročito se odražava na lošije ubrzanje i smanjenu krajnju brzinu uz “brujanje“ motora.
Takođe se često dešava da u tim slučjevima motor ne radi ravnomerno na praznom hodu- leru.
Ovo sve proizilazi iz činjenice, da vrlo često zamenski zamajc nema istu težinu kao originalni plivajući zamajac, što dovodi do gore navedenih promena na motoru.