Ispravna ugradnja kvačila
Pre ugradnje novog kvačila i zamajca ( naročito kod plivajuceg zamajca), OBAVEZNO prekontrolisati:
1. Aksijalni zazor radilice. Ako je povećan, dovodi do stalnog aksijalnog pomeranja radilice tokom rada motora, što dovodi do povećanih vibracija plivajućeg zamajca i nepravilnog rada kvačila.
2. Ležaj radilice u koji ulazi spojnička osovina. Ako spojnička ulazi u radilicu ili igličasti ležaj u zamajcu gde se oslanja sponjička osovina.
3. Radijalni / gore dole / i aksijalni /napred nazad / zazor spojničke osovine.
4. Vođicu, čauru, druk ležaja i viljušku druk ležaja.
5. DETALJNO pregledati zube na spojničkoj osovini. Na spojničku osovinu, obavezno, staviti lamelu koja je bila na vozilu i ustanoviti koliki je zazor između zuba na lameli i spojničkoj osovini. Lamela treba da nailazi lako na spojničku, ali bez zazora. Ako se tu primeti nedozvoljeni zazor, SIGURAN je znak da su zubi na spojničkoj istanjeni i da će vrlo brzo istanjiti i oštetiti zube na novoj lameli.
Tako povećan zazor, prouzrokuje povećane vibracije lamele, koje se prenose na zamajac i dovode do oštećenja zamajca.
5. Ako vozilo ima hidraulično kvačilo. Proveriti ispravnost, glavnog i pomoćnog cilindra, da li dovoljno potiskuju druk ležaj i još važnije / što se ispostavilo kao čest kvar / da li potpuno vraćaju pedalu kvačila, odnosno da li se druk ležaj potpuno oslobađa pritiska. Zbog ovog nedostatka, lmela vrlo brzo prokliza i ošteti korpu.
6. Ako se na vozilu kvačilo aktivira pomoću sajle, proveriti ispravnost sajle i uređaja za smopodešavanje kvačila.
7. Ako kvačilo koje ugrađujete ima samopodešavajuću korpu, OBAVEZNO koristiti specijalni alat za montažu kvačila, kako se korpa prilikom montaže ne bi sama “otključala“.
8. Kod zamena kvačila na vozilima koja imaju FIKSNI zamajc, naročito ako potrzava prilikom kretanja, obrusiti zamajc, pa ugraditi novo kvačilo.
9. Pre ugradnje novog plivajućeg zamajca, obavezno uraditi dijagnostiku motora i usaglasiti parametre, naročito ako se čuje lupanje zamajca prilikom paljenja i gašenja. Očistiti i prekontrolisati klapnu gasa. I ako ne prijavljuje grešku, može da se desi da su ugao paljenja i ubrizgavanja pomereni, što utiče na rad motora, paljenje i gašenje, samim tim i na dugortajnost zamajca.
10. Uraditi servis alnasera i kontrolu akumulatora. Motor mora lako da pali, bez verglanja.
MOLIMO VAS, ako primetite bilo koje navedeno oštećenje, ili nedostatak, NE UGRAĐIVATI NOV ZAMAJAC I KVAČILO, DOK SE NEDOSTACI NE OTKLONE.
Ako se kod eventualne reklamacije u grantnom roku ustanovi bilo koji od navedenih nedostataka reklamacija se NEĆE uvažiti.